zahlavie

zapisky foto diar diy podniky

streda 5. septembra 2012

Once upon a time in Ireland

Írsko bolo krásne a Dublin ma oslovil takmer viac, ako Londýn.
Plne chápem, prečo tam mieri toľko Slovákov. Pre mňa bolo Írsko ako navštevovanejšie a väčšie Slovensko, kde lepšie platia. Kráv máme približne podobne a príroda mi pripomínala detstvo na Orave. A rána po víkende boli rozhodne na vlas podobné, ako tie v Bratislave. Opica útočila na všetky vekové kategórie.


Hlavný dojem z írska som spojila do koláží. Chceli by ste spísať nejaké typy na výlet do Írska a Dublinu?

Írsko je plné opustených rozpadnutých domov, starých cintorínov s tradičnými keltskými krížmi. Upršané počasie a kamene využité ako stavebný materiál spôsobili stmavnutie a krásny dojem temných miest.
Dodnes mi je záhadou, prečo Íri dávajú do svojich symbolov ovce. Kráv tu bolo tak tisíc násobne viac. 


Okrem faktu, že je alkohol Írske hobby ho aj vedia vyrábať. Pochádza odtiaľto slávne pivo Guinness, ktoré mne osobne na rozdiel od nášho vôbec nechutí. Tu má však fakt silný kult. Rovnako ako whiskey, ktorá je tu menej známa, ako tá škotska, avšak vyrába sa jej tu dosť. Kto by predsa nepoznal Tullamore dew, alebo skvelého Jamessona? 


Vidiecka architekúra v Írsku prevláda a tunajšie malé mestečká pôsobia veľmi pokojne
Dublin s rozkošnými detailami ma proste dostal


7 komentárov:

  1. iba detail, detail sa pise s i. aj nejake menhiry boli?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Všimla som si to, uplodla som zlú verziu obrázku :D

      Cielene sme si boli pozerieť len Dolmeny, ale na jeden menhir sme náhodou narazili tiež

      Odstrániť
    2. Ale veľmi ďakujem, nevšimla by som si tak skoro, že som ju tam dala ! :)

      Odstrániť
  2. super post :) milujem takéto cestovné príspevky, ja by som najradšej prešla celý svet :)) Írsko ma však láka už dlhšie :)
    Sue http://kuceravasue.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. krásne si to spracovala, mam chuť tam hneď íííísť!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tam bych se strasne chtela podivat. A kravy miluju! :))

    OdpovedaťOdstrániť